Vi drog till fjällen

och vi frös hela kvällen. :((

Avfärd från Balderskolan 8.30 en måndagsmorgon, där grupp 1 (där jag ingick) skulle börja med museidelen av resan och grupp 2 skulle börja med fjällvandringen. Åkte buss, fick se och hålla i stenar i Boliden (omg yolo:O:)), åka mer buss, mellanlanda på Konsum i Arvidsjaur innan vi anlände till vandrarhemmet i Arjeplog. Där bjöds det på köttfärssås och spaghetti, vad vi trodde var bröllopet för EoP (still sad that it didn't happen</3) och bastande på kvällen. Nästa dag for vi till Norge, gick på museum och kyrkogårdar, och fick inte sitta bredvid någon på bussen lol. #na3aochna3bwhydoyouhateus Vi spelade Alias på kvällen och inledde mördarleken, too bad att jag dog nästa morgon när vi skulle städa... :-)

På onsdagen fick vi återförenas med andra halvan av klassen för en kort stund iallafall, då de vandrat ner från fjället och vi skulle upp. Det var brant och jobbigt första biten, andra biten (den långa) var som tur var plan. Väl framme började vi typ laga mat som blev klar efter typ två timmar yayyy. Sen blev det kallt och vi försökte sova. Nästa morgon blev vi väckta av lärare skrikandes någon psalm och gick vid nio iväg norrut (vi träffade på två lämlar varav en var pytteliten:')). Efter några timmar kom vi till "matstället" där vi åt plättar och blev besvikna av att vi skulle gå ännu längre. Gick sedan tillbaka till lägret när de andra letade flygplansrester och åt kräm med Elin. Ett par timmar senare var de andra tillbaka och vi hann äta middag innan det blev alldeles för kallt. #walkallday #eatallnight #alwaysfreeze #neversleep
Nästa dag var det hemfärd och en trött klass låg utspridd på bussens säten/golv/passagerare.

***
En uttröttande men på något sätt rolig och mysig resa som jag inte alls ångrar att jag gjorde! Och så fick vi faktiskt äta bacon (stekt och grillat) båda kvällarna på fjället, så resan får 10/10.

Kommentera här!

E-postadress: (endast jag kan se)